Idioma

PT

Review Detail

Fiona Geraets Pending Moderation
Fiona zwart wit 3 aangesneden zwart wit-6201
Instrutores
ervaring met Innerwise
Een kleine veertig jaar geleden krijgt mijn dochter op driejarige leeftijd een encefalitis. Vijf dagen in coma met bijna 42 graden koorts maakt van mijn vrolijke, gezonde dochter een dochter met een zware beperking. Ze kan niet meer praten, maakt alleen klanken. Volgens de reguliere testen functioneert ze met haar 40 jaar op een niveau van 12 tot 18 maanden. Ze kan schaatsen, samen fietsen, eindeloos wandelen, genieten van lange wandelingen in de natuur. Warm of koud weer boeit haar niet. Ze vindt alles heerlijk om te doen. Toch blijft het heel moeilijk om te begrijpen wat ze precies bedoelt. Voor ons als ouders leerden we haar lichaamstaal kennen. Zo konden we redelijk met haar communiceren. Maar wat ze exact bedoelt of wenst blijft voor ons ten alle tijden toch gissen.
Dan komt Innerwise in ons leven. Wat we altijd hebben gehoopt maar waarvan we overtuigd waren dat dit nooit meer zou gebeuren maakt Innerwise waar. Na de basiscursus bij Fiona gevolgd te hebben gaan onze ogen open. Wat we echt nooit hadden verwacht gebeurt. We kunnen met onze dochter communiceren! In een rustige omgeving (slaapkamer) krijg ik haar volle aandacht en geeft ze mij – nadat ik het haar gevraagd heb – haar handen. Geweldig om te ervaren dat je je dochter wat dat betreft weer terug hebt. Ongelooflijk!
Als eerste ben ik met de ja-kaarten aan de gang gegaan. Dat ging vrij goed. Ook als “nee” het antwoord was en ik een of meerdere kaartjes voor haar moest pakken werkte dit prima. Op zo’n moment heb je toch een heel bijzondere band met je dochter. Het kopiëren van de kaartjes naar het amulet ging met onze dochter goed. Over het algemeen wil ze niet vastgehouden worden en wat in haar hand terecht komt gooit ze van haar af. Nu hield ze keurig haar hand op zodat ik haar amulet, de copy kaart en de kaartjes erop kon leggen. Ze hield ook heel netjes haar andere hand een stukje boven de hand met het amulet en de kaartjes. Dat ging best goed. Op zo’n moment gaat er een gevoel door je heen die niet te beschrijven is. Je praat weer met je dochter. En dit alles dankzij Innerwise!

Arie van Nierop
AV
Analista Top 100 1 reviews
Report this comment Considera esta análise elucidativa? 1 0

Comentários

tinny-export
notrump-integral